"שיחות על הגוף" - בתיה האס פורטר

אני פסיכולוגית במקצועי, כתבתי ספר ילדים בנושא מיניות בריאה (תחום שאני עוסקת בו בשנים האחרונות). הוצאת את הספר באמצעות גיוס המונים באתר הדסטארט. כפסיכולוגית אני מנוסה, אך איני מבינה דבר בשיווק. פניתי למיטל לקבלת ליווי בתהליך גיוס הכספים. מיטל חשפה בפניי את עולם השיווק כפי שהוא עובד כיום, והובילה אותי, צעד אחרי צעד, באופן מקצועי וענייני, אך גם מכיל ורגיש, בתהליך הגיוס. היא הדריכה אותי בשימוש הנכון ברשתות החברתיות, סייעה לי בכתיבה שיווקית נכונה, ולימדה אותי את השלבים השונים שיש לעבור בתהליך.   

עברנו חודשיים מטלטלים יחד, במהלכם היו עליות וירידות, רגעי מתח וחרדה, אך גם התרגשות וגאווה. במהלך התהליך אתגרתי את הגבולות הפנימיים שלי באופן שמעולם לא עשיתי בעבר. הגעתי לכלי התקשורת – התראיינתי בטלויזיה, ברדיו ובעיתונות, למדתי "לשווק" את המסר שאני מעבירה באמצעות הספר, פניתי לאינסוף אנשים וגופים שיכולים להתעניין בפרויקט, ובסופו של דבר, אחרי מאמץ משותף – זה הצליח. הגענו לגיוס של 104%. מעל 330 אנשים רכשו את הספר עוד במהלך גיוס ההמונים, כולל העירייה בעיר בה אני גרה, שרכשה את הספר עבור כל הגנים בעיר. כיום אני עומדת בפני הדפסה נוספת של הספר, שנמכר מזה מספר חודשים ברשתות החנויות.

אני יכולה לומר בוודאות מלאה שללא הליווי של מיטל לא הייתי מצליחה לגייס את הסכום במלואו.  הספר היה טוב, אך בתהליך גיוס ההמונים, לא רק איכות המוצר היא שמניעה את הקהל הרחב להיחשף ולרכוש את המוצר. אני מאמינה שלא כל אדם זקוק לליווי שיווקי, אך אני באופן אישי, הייתי זקוקה לו מאוד. כאדם שרגיל להיות "מאחורי הקלעים" וכאדם שרגיל שפונים אלי על מנת לקבל ייעוץ או סיוע, ולא ההפך, הייתי צריכה לעבור מהפך של ממש.

שני הטיפים המשמעותיים ביותר – 

  1. לשים את הבושה ואת חוסר הנעימות בצד, ולהשתמש בכל ה- NETWORKING שעומד לרשותך. אני לא ביקשתי מאנשים לרכוש את הספר באופן ישיר, אך סיפרתי לכולם על הפרוייקט, ביקשתי שיעבירו הלאה לחברים ומכרים, והמסר חלחל.
  2. לפנות לכמה שיותר גורמים בתקשורת, מתוך ידיעה ש- 90% לפחות יתעלמו/יסרבו, ולקוות שמישהו, בסופו של דבר, יירתם לעניין. וטיפ ספציפי יותר – לפנות לעיתונות המקומית. הם אוהבים לפרסם כתבות על תושבי העיר שעוסקים בפרויקטים קטנים ומעניינים, בטח אם יש להם ערך חברתי. 

תפריט נגישות